Kiemelt gyártóink:
Biodinamica »
Vannini »
D+Z »
Rólunk
A kedvezményeinkről
Webáruház
Online vásárlás
Cikkek
Szakmai anyagok
Szakkönyvek
az amazon.com webáruházból
Kapcsolat
Ahol elérhetsz minket

Szakmai anyagok


Kell a fogorvosnak weboldal?


Az utóbbi 15 évben a fogorvoslás nagy változáson ment át. Nálunk is elérhetővé vált a fogfehérítés, az implantátumok behelyezése és még sorolhatnám. Ezzel párhuzamosan a fogazatuk és az ínyük egészségéért tenni és áldozni akaró réteg szokásai is megváltoztak. Az internet térhódítása következtében, a lakosság jelentős része egyre inkább ”e-fogyasztóvá” válik.

Ma már az a jellemző, hogy egy drágább fogorvosi beavatkozás előtt a betegek az interneten tájékozódnak a beavatkozás részleteiről, a környékbeli, sőt a távolabbi fogorvosok ajánlatairól – általában – a Google vagy valamelyik hasonló (pl. a Yahoo) keresőoldal segítségével.

Minden fogorvosi praxisnak érdeke, hogy a potenciális vásárlók az interneten, lehetőleg az elsők között, találjanak rá. Az internetes megjelenésnek összhangban kell lennie a praxis arculatával és a marketingüzenetével.

Érvek a weboldal üzemeltetése mellett:

1.) Az internetet használó közönség számára elérhetővé válik a praxisod, ezáltal új betegek keresnek fel.

A weboldalad praxisodba irányíthatja azoknak a betegeknek a tömegét, akiknek még nincs fogorvosa, éppen elégedetlenek a jelenlegivel vagy esetleg valamilyen speciális megoldást keresnek. Ez a folyamat nem megy automatikusan, a weboldal hatásfoka sok tényezőtől függ.

2.) Segít a betegek tájékoztatásában, oktatásában, képzésében.

Ez alatt azt értem, hogy rengeteg olyan információ kerülhet a weboldalunkra, amellyel csökkenthetjük az érdeklődő telefonok számát és a recepciós (ez az egyszerűbb eset) vagy az asszisztens (bosszantóbb eset) leterheltségét. Ilyen információk lehetnek a nyitva tartás, tájékozódást segítő térkép, árak, garancia feltételei, elérhető szolgáltatások, stb.
Az oktatás alatt azt értem, hogy elmagyarázhatod, hogy miért azt a fogfehérítési technikát választottad, hogy miért fontos a barázdazárás, stb.

3.) Olyan ismereteket oszthatsz meg az érdeklődőkkel, amiket a rendelés alatt nincs időd elmondani.

Itt olyan dolgokra gondolok, mint életrajzi adataid, szakképesítéseid, kitüntetéseid, megjelent cikkeid, jövőbeni terveid, stb. Ezek mind olyan információk, amelyekkel a rendelőben nem kérkedik a fogorvos (nem is venné jól ki magát), de bizonyos esetekben mégsem baj, ha a betegeid tudnak róla.

4.) Szakérőként jelenhetsz meg pácienseid, ami erősíti a bizalmat (orvos válaszol, blog).

Minden szakmában igaz, de a fogorvos esetében különösen fontos, hogy elnyerd a betegeid bizalmát. Ennek sok módja létezik, de az egyik legjobb a tökéletesen elvégzett munka. Az internet adta lehetőségek jól beépíthetőek a bizalomszerzés, a szakértőként pozicionálás folyamatában. Ilyen lehetőségek pl. az orvos válaszol rovat működtetése, ahol napi néhány perc ráfordítással folyamatosan segíthetsz a betegeidnek vagy potenciális ügyfeleidnek a legintimebb problémáik megoldásában. Ha ingyen és önzetlenül segítesz, a hozzád fordulókban lassan egy olyan bizalom alakul ki irántad, amely alapján jó eséllyel a Te praxisodat fognak majd választani, ha konkrét fogászati problémájuk lesz. Sőt! Lehet, hogy akkor is hozzád fordulnak, ha eszük ágába sem volt fogorvoshoz menni, de az előbbiekben említett képzés, oktatás eredményes volt (pl. megelőzés).
A bizalomépítés és a kapcsolattartás egy másik igen jól használható módja a blog. Az orvos válaszol rovattal ellentétben itt Te adod meg a témát, amire olvasóid reagálni tudnak. A jól vezetett blog szintén alkalmas a praxisodról kialakult vélemény formálására, de fő előnye, hogy visszajelzések érkeznek a praxisod tevékenységével kapcsolatban.

A blog üzemeltetése – a bizalomépítésen kívül – lehetőséget ad a kapcsolattartásra és a praxisunkról kialakult visszajelzések megismerésére. Ezekről bővebben a következő pontokban lesz szó.

5.) Folyamatos kapcsolattartási lehetőség – a hírlevél

A folyamatos kapcsolattartás legkiválóbb eszköze a hírlevél (pontosabban az ún. direct mail - elektronikus úton küldött hírlevél). A hírlevélben sokkal nagyobb lehetőségek vannak, mint amennyit a fogorvosok kihasználnak. Gondolj csak bele, mondjuk, beruházol egy nagyobb összeget valamilyen új eljárásba. Például, veszel egy fogfehérítő lámpát, vagy egy halimétert, esetleg megtanulod a horkolásgátló készítésének csínját-bínját.
Egy átlagos praxisba ilyenkor heteket hónapokat kell várni ameddig elkezdenek szállingózni azok a betegek, akiknek erre az eljárásra van szüksége. A megtérülési idő ilyenkor nagyon hosszú, gyakran megjelennek az új fejlettebb technikák és még mindig nem tudtuk gazdaságossá tenni a beruházásunkat. A tudással és a technikával rendelkezel, de az erre éhes tömeg nem értesül erről. Milyen csodálatos dolog is ilyenkor kiküldeni egy akciós ajánlatot e-mail-en, akár egy több ezer fős listára, és már másnap jelentkeznek az érdeklődők.

6.) Adatbázis építése

A betegeinkkel kialakítandó on-line kapcsolattartás legfontosabb eleme az adatbázis építés. A fogorvos általában rendelkezik egy igen részletes adatbázissal a betegiről (kartonrendszer, számítógépes nyilvántartás), de a legtöbb esetben ez nem alkalmas az internetes kapcsolattartásra. Meg kell szerezni a betegeink e-mail címét és a beleegyezését abba, hogy hírleveleket küldjünk neki. Az ilyen típusú adatbázisok kezelését és a hírlevél-küldést szigorú törvények szabályozzák.

7.) Lehetőséget ad a praxisunkról kialakult kép megismerésére (kérdőívek, szavazások)

A hírlevél, a blog vagy a weboldal alkalmas arra, hogy kikérjük a betegeink véleményét, ami legtöbb esetben igen meglepő és tanulságos eredményeket hozhat.

8.) On-line bejelentkezésre ad lehetőséget

A betegek egy része már igényli ezt a fajta modern és kényelmes megoldást.

9.) Új, távoli betegek elérésére ad lehetőséget (pl. többnyelvű weboldalak).

Ha egy bizonyos réteget célozunk meg, esetleg szakosodunk valamilyen területre (paradontológia, halitózis, horkolásgátló stb.), akkor hasznos lehet, ha kiterjesszük marketing tevékenységünket a településünk határain kívülre, esetleg az egész országra. Ugyancsak egy jó weboldal kivalló lehetőség, ha külföldi betegeket célozunk meg.

Gyakorlatilag egy weboldal és általában az internet lehetőségeinek csak a fantázia szab határt. Vigyázni kell azonban, hogy egyetlen oldalon nincs lehetőség mindent megvalósítani. Alaposan meg kell tervezni, hogy mi a célja a készülő oldalnak. Léteznek márkaépítő, értékesítő, szakértőként pozicionáló weboldalak. El kell már az elején dönteni, hogy mi az elvárásunk ezzel a megjelenéssel szemben és ehhez kell igazítani a design-t az egész oldalstruktúrát. Ha több célt tűzünk ki, lehet, hogy ésszerű több weboldalt létrehozni.

Összességében úgy gondolom, hogy már ma is, de a következő években mindenképpen, egy olyan praxisnak, amelyik a fejlődést tűzi ki célul, szüksége lesz egy jól működő weboldalra.